Jak stworzyć lead magnet, który zmieni subskrybenta w klienta - Biurowe Wsparcie

Jak stworzyć lead magnet, który zmieni subskrybenta w klienta

Posiadanie własnego newslettera jest jednym z najlepszych sposobów przekształcenia subskrybenta w klienta. Ale zanim zagłębimy się w to, dlaczego i jak stworzyć lead magnet, który będzie prowadził do sprzedaży, krótka definicja, czym jest lead magnet.

Lead magnet, czyli inaczej prezent w zmian za zostawienie adresu email w naszej bazie e-mali. Finalnie ma prowadzić do zaoferowania płatnego produktu lub uslugi.

Ale żeby tak się stało musisz bardzo dobrze zastanowić się nad tym jaki darmowy produkt chcesz zaoferować, aby doszło do sprzedaży produktu lub usługi, którą oferujesz.

1. Strategia przede wszystkim

Jednym z największych błędów, jakie możesz popełnić, to tworzenie treści bez odpowiedniej strategii. Brak strategicznego myślenia o tym “CO” kryje się za lead magnetem i gdzie się łączy z produktem lub usługą finalnie, oznacza, że będzisz mieć problemy z przekształceniem subskrybenta w klienta.

Kiedy wymyślasz pomysły na nowy lead magnet, zadaj sobie pytanie: ” Jak się to ma do mojego produktu lub usługi, którą oferuję?”

Jeżeli Twoim celem jest np. sprzedaż szablonów grafik do social mediów, to Twoim prezentem za zapis powinien być produkt powiązany z tym tematem np. jakaś checklista, krótki poradnik, a może po prostu dwa darmowe szablony grafik do edycji.

Pamiętaj, aby nie zostawiać subskrybenta tylko z pobranym prezentem a zadbać o późniejsze relacje z nim.

2. Dobrze zaprojektowany

Bez względu co promujesz, czy to lista kontrolna, czy krótki ebook, jakiś zestaw szablonów, musisz zadbać o jego wygląd. Projekt lead magnetu ma spore znaczenie, ponieważ pokazuję, że jesteś profesjonalistą i traktujesz swój biznes poważnie. Pierwsze wrażenie przede wszystkim 🙂

3. Uczyń go wartościowym

Tworząc lead magnet dla potencjalnych klientów, chcesz mieć pewność, że oferujesz coś, co jest wartościowe dla swoich klientów. Zadaj sobie to pytanie – co z tego będą mieli?

Jeśli Twoi klienci uważają, że otrzymują poufne informacje, wskazówki, jak ułatwić im pewien aspekt w swojej działalności lub dostęp do specjalnych treści, jest bardziej prawdopodobne, że klikną i zasubskrybują.

Twoje treści powinny być nie tylko wartościowe, ale także język, którego używasz, powinien być kuszący. Na przykład możesz utworzyć listę kontrolną PDF zatytułowaną „50 pomysłów na treści do social mediów”.

Większość ludzi, którzy to przeczytali, pomyślałaby: „Tak! to jest to czego potrzebuję!” – a to skłoniłoby ich do kliknięcia.

4. Rozwiązanie problemu

Twój lead magnet powinien rozwiązywać problem Twojego klienta w danym momencie i natychmiastowo. Kiedy klient pomyśli o problemie, który pomógł mu rozwiązać jego główny problem, skojarzy Cię z nim i będzie bardziej zmotywowany do tego, aby kupić coś od Ciebie w przyszłości.

Podsumowanie

Dobrze zaprojektowana strategia swojego pierwszego lead magnetu to podstawa. Zasada jego tworzenia jest zawsze taka sama.

Problem klienta –> Potrzeba klienta –> W jaki sposób Twój lead magnet spełnia jego potrzebę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *