Przejdź do treści

Bądź Youpreneur – recenzja książki

Książek o rozwoju własnej marki i budowaniu biznesu przerobiłam już kilka, ale jeżeli szukasz konkretnego poradnika od A do Z, to ta pozycja jest zdecydowanie dla Ciebie. O książce Youpreneur dowiedziałam się przypadkowo podczas rozmowy z moją klientką, a zarazem koleżanką z branży Kasią. Sam tytuł książki “YOUPRENEUR. Jak zbudować i rozwinąć firmę opartą na marce osobistej” był dla mnie tak przekonywający, że wystarczyło mi przeczytać krótką recenzję u Michała Szafrańskiego, by zdecydować się na zakup. 

Kim właściwie jest Youpreneur ? Jak piszę Szafrański: –  “You = Ty, a entrepreneur to po polsku przedsiębiorca. Youpreneur to termin wymyślony właśnie przez Chrisa, który określać ma przedsiębiorców budujących swoje firmy w oparciu o markę osobistą.” 

Ludzie chcą kupować od ludzi, których znają i którym ufają. Zaufanie bezimiennej korporacji zajmuje dużo czasu. Dlatego tak duży nacisk kładzie się teraz na pokazanie własnej twarzy. Twarzy osoby, która stoi za daną firmą. 

Autor jest założycielem społeczności „Youpreneur”, internetowego forum edukacyjnego dla przedsiębiorców indywidualnych, którzy chcą być postrzegani jako ekspert lub ostateczny lider w swoich branżach. Ta książka zawiera przewodnik krok po kroku jak budować własny biznes, z praktycznymi wskazówkami i technikami na wszystko. Od określenia, kim jesteś i kim jest twój idealny klient, po budowę  całego “domu online” i konfigurację mediów społecznościowych. W ten właśnie sposób książka została podzielona na 3 moduły. 

BUDOWANIE

W tym rozdziale czeka nas dużo pracy. To w zasadzie najważniejszy rozdział wg. mnie. W tym miejscu musimy całą swoją firmę rozłożyć na czynniki pierwsze i od początku zadać sobie pytania: “kim jesteś”, “komu chcesz pomagać” “kim jest Twój wymarzony klient”, “z jakimi problemami się boryka”  Podoba mi się to, co napisał Michał w swojej recenzji: 

Nawet jeśli jako czytelnicy książki nie będziecie mieli w planach otwierania własnej firmy, to lektura Youprenuer pomoże Wam zrozumieć, dlaczego warto myśleć o sobie jak o produkcie, którym warto zainteresować innych. Jaką mamy wiedzę? W jaki sposób może ona być przydatna dla innych? Jak dać się zauważyć innym w taki sposób, aby byli oni skłonni skorzystać z naszych kompetencji? Uświadomienie sobie tego jest ważne bez względu na to, czy wiedzę zamierzamy sprzedawać, czy rozdawać za darmo.

Ducker pokazuje nam również, w jaki sposób rozgraniczyć dawanie wiedzy za darmo, a kiedy pobierać za to opłaty. Myślę, że takim świetnym przykładem tego typu strategii jest moja klientka Ania, która w każdy piątek udziela “fajnej kawy” na Facebooku, piszę bloga, dzieli się darmowym contentem na instagramie, a w miedzyczasie oferuje na sprzedaż bardzo “mięsiste” kursy online. Dzięki temu ma przypływ gotówki, co pozwala jej kontynuować strategię oferowania darmowej wiedzy.

SPRZEDAWANIE 

W pierwszej części pojęliśmy już, kim jesteśmy, z czego chcemy być znani oraz jak wygląda nasz idealny klient. Teraz czas na prawdziwą zabawę – jak to określa Ducker. To czas na pokazywanie się w roli eksperta i opowiadania o tym co się robi i jak możemy pomóc. W bardzo przystępny sposób pokazuję jak profesjonalnie zbudować swoją listę mailingową oraz jak docierać różnymi kanałami do swoich odbiorców.

Podoba mi się to, że na każdym kroku w zasadzie podkreśla, jak ważne jest dbanie o relację z drugą osobą. W książce przedstawia 5 sposobów na rozwijanie udanych relacji:

  • zacznij myśleć długofalowo,
  • ceń wysoko swój rozwój,
  • staraj się dawać więcej niż utrzymujesz,
  • Zacznij myśleć o relacjach P2P,
  • bądź świadomy swoich działań.

ZARABIANIE

Jak wejść na rynek z płatnym produktem, jak ustalić skuteczną strategię, by przyciągnęła jak najwięcej zainteresowanych zakupem produktu? Czym tak w ogóle jest własny ekosystem? Jak zadbać o klienta po zakupie? W tym rozdziale pytań, a zarazem odpowiedzi podanych na tacy jest wiele. Przez chwilę zastanawiałam się, czy spośród osób z branży online mogę wskazać jakiegoś dobrego YouPreneur-a. Myślę, że zdecydowanie moim faworytem jest Bartek Popiel, od którego warto czerpać inspirację.

PODSUMOWUJĄC

Youpreneur podbiła serce zza oceanem. Moje zdecydowanie też i namawiam Cię obojętnie, na którym etapie budowania swojego biznesu jesteś do przeczytania tej obowiązkowej lektury.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *